بازالت بوش همر،سنگ بازالت،بازالت ماكو بازالت بوش همر،سنگ بازالت،بازالت ماكو

سنگ بازالت ماکو

بازالت بوش همر

قبل از پرداختن به سنگ بازالت بوش همر بايد اطلاعاتي در مورد بوش همر به دست بياوريم. در مقالات گذشته به طور مفصل در مورد سنگهاي بازالت صحبت كرده ايم و در اين مقاله تمركز بر روي بازالت بوش همر است. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي در مورد اين دستگاه و همچنين سنگهايي كه با آن برش مي خورند به دست بياوريد.

بوش همر چيست؟
عملياتي است كه در آن سطح روي سنگ بوسيله چكشهاي الماسي كه بر روي ساب سنگ نصب مي شود به صورت يكنواخت سوزني مي شود. به كل اين فرآيند پوليش و بوش همر مي گويند.

كاربردهاي عمل بوش همر
اين عمليات بيشتر براي ايجاد اصطكاك و جلوگيري از سر خوردن سطح سنگ انجام مي شود و خصوصا روي انواع سنگهايي از قبيل بازالت ها، مرمريت ها، سنگهاي چيني كريستال و … انجام مي شود.

بعضي وقتها نياز است كه با ابزاري مثل تيشه سطح سنگ را سوزني شكل كرد كه اين كار هم به دليل كاهش ليزي و افزايش اصطكاك ايجاد مي شود.

بوش همر در واقع تيشه اي است كه روي سنگ ساب نصب مي شود و سطوح انواع سنگها را سوزني مي كند. اين كار براي سنگ كف ساختمان ها، پله ها، سنگفرشها بسيار مفيد است زيرا خطر سر خوردن را بسيار كاهش مي دهد.

انواع ابزار بوش همر
در اصل چكش بوش همر نوعي ابزار بنايي است كه براي ايجاد بافت روي بتن و سنگ استفاده ميشود. از اين چكش اشكال مختلفي است كه شامل چكشهاي دستي ساده تا ماشينهاي بزرگ الكتريكي ميشود ولي همگي در نهايت يك كار انجام مي دهند.

در دستگاههاي بزرگ بوش همر نقاط هرمي يا مخروطي در قسمت انتهايي يك حلزون بزرگ فلزي است كه در اثر برخورد مكرر آن به بتن يا سنگ بافتي خشن و ناهموار ايجاد ميكند كه بافتي شبيه به سنگهاي طبيعي هوازده مي شود.

اين عمل باعث مي شود ميزان چسبندگي سنگ به بتن يا ملات زيرين هم بيشتر شود. دستگاههاي جديد بوش همر در هر زمان مي توانند مقداري بيشتري سنگ را خراش دهند و سوزن زني كنند و اين موضوع باعث صرفه جويي در وقت و زمان و هزينه نيروي انساني است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/11 ساعت: ۱۰ توسط:basaltmaku :